NN Group sponsor van EK Atletiek 2016

Samenvatting

NN Group heeft zich als sponsor verbonden aan de Europese Kampioenschappen Atletiek 2016, die van 6 tot en met 10 juli in Amsterdam worden gehouden. De EK zijn dit jaar het grootste sportevenement in Nederland.

Het sportsponsorbeleid van NN richt zich op hardlopen, omdat het verschillende generaties verbindt en past bij de doelstelling van NN: het willen bijdragen aan de gezondheid en het welzijn van mensen. Sinds 2015 is NN Group hoofdsponsor van onder meer de marathon van Rotterdam, de CPC Loop in Den Haag en diverse andere hardloopevenementen in landen waar NN actief is in Europa en Japan.

‘De EK Atletiek is een uniek evenement in Nederland waar hardlopers en andere sportliefhebbers naar uitkijken. Steeds meer mensen lopen zelf ook hard en de prestaties van topatleten kunnen een bijdrage leveren aan de populariteit van de sport. Daarom zijn we de trotse sponsor van de EK Atletiek in Nederland.’ aldus Remco Barbier, Manager Branding van NN Group.

Ellen van Langen, Olympisch kampioene 800 meter (1992) en Event Ambassador van de EK Atletiek 2016 bekrachtigde op zondag 6 maart met een startschot tijdens de NN CPC Loop in Den Haag ook symbolisch de overeenkomst tussen NN Group en de EK Atletiek.

‘Ik ben blij dat NN betrokken is bij de atletieksport. Door de samenwerking met NN en andere sponsoren zijn we in staat de EK Atletiek in Nederland te organiseren. Dit is een unieke kans om een maand voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro onze eigen Oranje toppers in actie te zien en aan te moedigen.’ aldus Ellen van Langen.

Olympisch kampioene en Event Ambassador van de EK Atletiek 2016 Ellen van Langen, Rien van Haperen (Directeur EK Atletiek) en Remco Barbier, Manager Branding van NN Group, maken net voor de start van de NN CPC Loop de overeenkomst tussen beide partijen bekend. (Foto Remco van Vondelen)

Vragen NN Group

Afdeling Mediarelaties
Laura van Lingen
Telefoon: 06 57 87 83 48
Email: laura.van.lingen@nn.nl

Voor publiciteitszaken EK Atletiek

Edwin Alblas
Telefoon: 06 20 00 69 88
Email: edwin.alblas@amsterdam2016.org

Over NN Group

NN Group is een internationale verzekeraar en asset manager, actief in meer dan 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. Met 11.500 medewerkers biedt de groep producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, investeringen en bankactiviteiten aan meer dan 15 miljoen klanten. NN Group omvat Nationale-Nederlanden, NN en NN Investment Partners. NN Group is genoteerd op Euronext Amsterdam (NN).

Over de EK Atletiek Amsterdam 2016

Het Europese Kampioenschap Atletiek is in 2016 (6-10 juli) het belangrijkste sportevenement in Nederland. Breedtesport en topsport gaan hand in hand op prachtige locaties als het Olympisch stadion en het Museumplein. Tijdens de EK worden met tal van activiteiten sport en sportief gedrag in de Nederlandse samenleving en een gezonde leefstijl gestimuleerd. Athletics like never before!