NN Group rondt overname van VIVAT Schade af

DIT IS EEN ONOFFICIËLE VERTALING VAN EEN GEDEELTE VAN EEN ENGELSTALIG PERSBERICHT. DE ENGELSE TEKST IS LEIDEND.

NN Group maakt vandaag bekend dat het de overname van VIVAT Schadeverzekeringen N.V. (VIVAT Schade) per 1 april heeft afgerond en daarmee de leidende speler op de Nederlandse schadeverzekeringsmarkt is geworden. De afronding van de transactie volgt nadat aan alle gebruikelijke sluitingsvoorwaarden, inclusief de ontvangst van alle noodzakelijke wettelijke goedkeuringen is voldaan.

NN heeft 100% van de aandelen in VIVAT Schade overgenomen voor een bedrag van EUR 416 miljoen, evenals de EUR 150 miljoen aan Tier 2-leningen, die VIVAT N.V. aan VIVAT Schade heeft verstrekt.

David Knibbe, CEO NN Group: ‘Dit is een belangrijke mijlpaal voor NN Group. De overname van VIVAT Schade leidt tot schaalvergroting en extra mogelijkheden voor ons schadeplatform, waardoor we onze klantproposities verder kunnen verbeteren en ons vermogen om te investeren in digitale mogelijkheden en innovatie vergroten. We verwelkomen VIVAT Schade-medewerkers, klanten en partners en kijken ernaar uit om klanten en tussenpersonen te blijven bedienen.’

Samen met Athora en VIVAT zal NN Group de komende periode werken aan een soepele integratie van VIVAT Schade in NN Schade. De resultaten over het tweede kwartaal van VIVAT Schade worden vanaf 1 april 2020 geconsolideerd in de resultaten van NN Group.

Het oorspronkelijke persbericht over de afronding is te vinden bij NN Group.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.