NN Group partner van kunstbeurs Art Rotterdam

NN Group heeft voor 2017 een partnerovereenkomst getekend met kunstbeurs Art Rotterdam en introduceert de NN Group Art Award, een nieuwe kunstprijs voor uitzonderlijk talent.

NN is sinds de jaren ‘50 van de vorige eeuw sponsor van verschillende culturele instellingen, tentoonstellingen en evenementen. Fleur Hudig, Head of Corporate Citizenship bij NN Group: “NN Group hecht waarde aan de rol van kunst en cultuur in de maatschappij. Kunst inspireert en verbindt velen en wij willen helpen kunst voor iedereen toegankelijk te maken.”

Kunstbeurs

Art Rotterdam richt zich op de nieuwste ontwikkelingen binnen de hedendaagse beeldende kunst en heeft een internationale focus. Bijna de helft van de 125 galeriehouders komt uit het buitenland. Fons Hof, directeur Art Rotterdam: “Als bezoeker kom je op een hele diverse en laagdrempelige manier in aanraking met kunst door de verschillende tentoonstellingsmodellen, van intieme galerie presentaties tot monumentale installaties en videokunst.”

NN Group Art Award

Tijdens Art Rotterdam reikt NN Group een nieuwe hedendaagse kunstprijs uit, de NN Group Art Award. De award is bestemd voor een uitzonderlijk talent dat in Nederland een kunstopleiding heeft gevolgd en van wie het werk te zien is op de beurs. Niet alleen jong talent, maar ook kunstenaars die al wat verder in hun carrière zijn komen in aanmerking. Aan de prijs is een geldbedrag van € 10.000,- verbonden, door de kunstenaar te besteden aan de verdere ontwikkeling van zijn werk. NN Group koopt daarnaast een werk van één van de vier genomineerden voor de eigen bedrijfscollectie aan. De jury bestaat uit een curator, een verzamelaar, een kunstjournalist en de conservator van de NN Group Kunstcollectie.

De vier genomineerden zijn:
Zoro Feigl - C&H gallery Amsterdam,
Chaim van Luit - tegenboschvanvreden Amsterdam,
Wouter Paijmans - Stigter van Doesburg Amsterdam en
Florian & Michael Quistrebert - galerie Juliètte Jongma Amsterdam.

De winnaar van de award wordt bekendgemaakt tijdens de press preview op woensdag 8 februari van 12.00 tot 13.00 uur op Art Rotterdam.

Art Rotterdam vindt plaats van 9 t/m 12 februari 2017 in de Van Nellefabriek in Rotterdam.

Vragen NN Group

Afdeling Mediarelaties
Laura van Lingen
Telefoon: 06 57 87 83 48
Email: laura.van.lingen@nn.nl

Vragen Art Rotterdam

Pers en Publiciteit
Arabella Coebergh
Telefoon: 020 470 87 87
Email: arabella@coebergh.nl

NN Group profiel

NN Group is een internationale verzekeraar en asset manager, actief in meer dan 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. Met ongeveer 11.500 medewerkers biedt de groep producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, investeringen en bankactiviteiten aan meer dan 15 miljoen klanten. NN Group omvat Nationale-Nederlanden, NN en NN Investment Partners en is genoteerd op Euronext Amsterdam.

Over Art Rotterdam

Art Rotterdam is een gerenommeerde en verrassend gevarieerde kunstbeurs die dit jaar haar 18de editie beleeft. Locatie is opnieuw, net als beide voorgaande jaren, de Van Nellefabriek. In dit historische kader toont Art Rotterdam 2017 van donderdag 9 tot en met zondag 12 februari de nieuwste ontwikkelingen in de beeldende kunst. De focus op jonge kunst, de variëteit van de verschillende secties, de verbinding met de stad Rotterdam en de fascinerende locatie bezorgen Art Rotterdam een unieke uitstraling. Art Rotterdam is voor steeds meer kunstliefhebbers het aantrekkelijke alternatief binnen het internationale veld van kunstbeurzen en trekt ieder jaar meer bezoekers uit binnen- en buitenland.