21
januari
2016
|
06:55
Europe/Amsterdam

NN Group partner van het Mauritshuis

Samenvatting

NN Group en het Mauritshuis in Den Haag hebben voor drie jaar een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Het partnership is erop gericht krachten te bundelen en een breder en internationaler publiek te enthousiasmeren voor het Mauritshuis.

NN Group en het Mauritshuis in Den Haag hebben voor drie jaar een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Het partnership is erop gericht krachten te bundelen en een breder en internationaler publiek te enthousiasmeren voor het Mauritshuis. De kern van de samenwerking is het mogelijk maken van tentoonstellingen, het aantrekken van nieuwe doelgroepen en het verder internationaal op de kaart zetten van het Mauritshuis. 

Toegankelijkheid

NN is sinds de jaren 50 van de vorige eeuw betrokken bij cultuursponsoring en wil helpen kunst voor iedereen toegankelijk te maken, ongeacht leeftijd of achtergrond. “Het partnership met het Mauritshuis sluit aan bij onze wens om met de verhuizing van het hoofdkantoor van NN Group naar Den Haag, de samenwerking met Haagse culturele instellingen nieuw leven in te blazen. Wij zijn er trots op een internationaal gerenommeerd museum als het Mauritshuis op deze wijze te kunnen steunen, en we kijken uit naar een inspirerende samenwerking waarin we onze gemeenschappelijke ambities verder kunnen vormgeven”, aldus Dorothee van Vredenburch, lid van de Management Board van NN Group.
 

Depot tentoonstelling

In 2016 is Nationale-Nederlanden, onderdeel van NN Group, hoofdsponsor van de tentoonstelling ‘Hoogte- en dieptepunten uit het depot’. Een uitzonderlijke gelegenheid voor bezoekers om inzage te krijgen in het reilen en zeilen achter de schermen van het Mauritshuis en een deel van de collectie te bekijken dat normaal gesproken voor het publiek verborgen blijft, omdat het zich in het depot bevindt. 

Emilie Gordenker, directeur van het Mauritshuis: “Wij kijken erg uit naar het partnership met NN Group. De twee instellingen vullen elkaar prachtig aan en dankzij de ondersteuning van NN Group gaan wij spannende nieuwe initiatieven opstarten. De nationale en internationale positionering van het Mauritshuis vormt een belangrijk onderdeel van het partnership. We willen dat iedereen het Mauritshuis herkent als hét museum van de Nederlandse schilderkunst van de Gouden Eeuw, vanwege de prachtige collectie maar ook als kenniscentrum op ons vakgebied.”
 

 

Vragen NN Group

Afdeling Mediarelaties
Laura van Lingen
Telefoon: 06 57 87 83 48
Email: laura.van.lingen@nn.nl
 

 

Vragen Mauritshuis

Pers en publiciteit
Elske Schreurs
Telefoon: 06 27 03 30 93
Email: e.schreurs@mauritshuis.nl
 

NN Group profiel

NN Group is een internationale verzekeraar en asset manager, actief in meer dan 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. Met ongeveer 11.500 medewerkers biedt de groep producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, investeringen en bankactiviteiten aan meer dan 15 miljoen klanten. NN Group omvat Nationale-Nederlanden, NN (voorheen bekend als ING Verzekeringen) en NN Investment Partners (voorheen bekend als ING Investment Management). NN Group is genoteerd op Euronext Amsterdam.

Mauritshuis profiel

Het Mauritshuis toont het beste van de Nederlandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. In het hart van Den Haag bevindt zich de compacte, maar wereldberoemde collectie. Meesterwerken als Vermeers Meisje met de parel, De anatomische les van dr. Nicolaes Tulp van Rembrandt, Het puttertje van Fabritius en De stier van Potter zijn permanent te zien in de intieme museumzalen van het zeventiende-eeuwse monument.