Ga direct naar: inhoud

NN Group en Global Sports Communication presenteren het NN Running Team

Unieke samenwerking in de hardloopsport

6 april 2017

NN Group en Global Sports Communication zijn een voor de hardloopsport unieke samenwerking gestart. Vandaag presenteren zij het NN Running Team, het eerste professionele running team ter wereld, een nieuwe dimensie in de hardloopsport.

Het Team

Het NN Running Team brengt de wereldtop van langeafstandslopers bij elkaar en is een samenwerking van de beste atleten in de wereld. Regerend Olympisch kampioen Eliud Kipchoge, wereldrecordhouder, wereldkampioen en Olympisch kampioen Kenenisa Bekele, winnares van de Chicago Marathon 2016 Florence Kiplagat en de Nederlander Abdi Nageeye zijn slechts enkelen van de 60 atleten die vertegenwoordigd zijn in het team met sponsoren NN Group en Nike. Tijdens de NN Marathon in Rotterdam op 9 april komt het NN Running Team voor het eerst als team in actie.

Professionaliseren van de hardloopsport

Gezamenlijk doet het NN Running Team wereldwijd mee aan 150 wedstrijden met als doel het verder professionaliseren en innoveren van de sport. 'Door samen te werken met sponsoren als NN Group en Nike, kunnen we onze atleten de beste begeleiding bieden die er is. En door tevens een team van topatleten, jonge Afrikaanse en Europese talenten samen te voegen, kunnen alle atleten gebruik maken van de kennis en ervaring die onze wereld- en Olympisch kampioenen aan de top heeft gebracht.' aldus Jos Hermens, voormalig topatleet en als directeur van Global Sports Communication al meer dan 30 jaar verantwoordelijk voor de begeleiding van vele internationale topatleten.

NN en running

Sinds 2015 is NN Group actief betrokken bij diverse activiteiten in de hardloopsport die erop gericht zijn om mensen te helpen bij het behalen van hun sportieve doelen. Inmiddels is NN de trotse sponsor van tientallen hardloopevenementen in Europa en Japan, waaronder de NN Marathon Rotterdam, de Naha Marathon in Japan en de Nationale-Nederlanden San Silvestre Vallecana in Madrid.

Met de sponsoring van het NN Running Team draagt NN Group bij aan het verder ontwikkelen van de hardloopsport. 'Wij geloven dat de prestaties van de atleten van het NN Running Team ook anderen kan motiveren', aldus Remco Barbier, Head of Branding van NN Group.' 'Daarnaast hopen we dat de kennis van het team, over bijvoorbeeld trainingsschema's, voeding en kleding, recreatieve lopers inspireert en dat dit bijdraagt aan het verbeteren van hun eigen prestaties', vervolgt Barbier.

Op het online platform www.nnrunningteam.com is meer informatie te vinden en zijn de prestaties van alle lopers van het team het hele jaar te volgen. Tevens vind u hier de pers kit van het team www.nnrunningteam.com/en/contact.


Mediarelations NN Group

Laura van Lingen
Telefoon: 06 57 87 83 48
Email: laura.van.lingen@nn.nl

Global Sports Communication

Marleen Rennings
Telefoon: 06 53 34 07 55
Email: marleen@gscmail.nl


NN Group profiel

NN Group is een internationale verzekeraar en asset manager, actief in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. Met ongeveer 11.500 medewerkers biedt de groep producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, investeringen en bankactiviteiten aan meer dan 15 miljoen klanten. NN Group omvat Nationale-Nederlanden, NN en NN Investment Partners en is genoteerd op Euronext Amsterdam.

Global Sports Communication

Global Sports Communication is een sportmanagement en sportmarketing bureau gespecialiseerd in atletiek. Het bedrijf heeft zich in 30 jaar ontwikkeld tot het grootste atletenmanagementbureau ter wereld met topatleten als Haile Gebrselassie, Kenenisa Bekele, Eliud Kipchoge, Catherine Ibarguen en Sifan Hassan. GSC organiseert verschillende internationale topevenementen op de baan en op de weg, zowel in Nederland als daarbuiten.

Important legal information

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management's current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group's core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro, (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations, (13) changes in the policies of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group's ability to achieve projected operational synergies and (18) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.  

This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities.