NN Group blijft titelsponsor NN CPC Loop en NN Marathon Rotterdam

Samenvatting

NN Group heeft de contracten met de NN CPC Loop Den Haag en NN Marathon Rotterdam met drie jaar verlengd. Tot 2021 blijft NN Group titelsponsor van deze twee grote hardloopevenementen in Nederland. Sinds 2015 ondersteunt het bedrijf de hardloopsport. Naast het sponsoren van evenementen in de landen waar NN Group actief is, is een van de doelstellingen hardlopers te helpen bij het behalen van hun sportieve doelen.

NN Running Team

Op 6 april 2017 werd samen met Global Sports Communication en Nike het NN Running Team gepresenteerd. Het eerste professionele running team ter wereld en daarmee een unicum in de hardloopsport. Een team met 60 topatleten uit dertien landen werken vanaf nu samen in één team. Onder hen onder anderen Eliud Kipchoge (Olympisch Kampioen), Kenenise Bekele (wereldrecordhouder, wereldkampioen en meervoudig Olympisch Kampioen), Florence Kiplagat (winnares Chicago Marathon 2016) en Abdi Nageeye, de enige Nederlander in het team en sinds 9 april de snelste Nederlandse atleet ooit op de NN Marathon Rotterdam.

Het NN Running Team heeft in de eerste maand dat het als team actief is goede resultaten behaald met zeventien podiumplaatsen, zoals de eerste plaats bij de World Marathon Major in Boston en de tweede plaats bij de London Marathon.

Het sponsoren van het NN Running Team is een belangrijke stap in de professionalisering en ontwikkeling van de sport. Hierdoor is betere fysieke en mentale begeleiding voor de atleten mogelijk wat de prestaties zal verbeteren. Ook zou het wedstrijdbeeld op termijn kunnen veranderen doordat verschillende teams het tegen elkaar op kunnen nemen.

Via het speciale platform, www.nnrunningteam.com, kunnen belangstellenden en fans de activiteiten van de atleten het hele jaar door volgen.