Michel van Elk wordt CEO Leven Nationale-Nederlanden

Den Haag, 2 oktober 2013

Michel van Elk is vandaag benoemd tot CEO Leven Nationale-Nederlanden. Deze functie werd sinds de aanpassing van de organisatie op 1 juni waargenomen door vicevoorzitter ING Verzekeren, Lard Friese. Met deze laatste benoeming hebben de drie nieuwe bedrijfsonderdelen van Nationale-Nederlanden elk een eigen CEO. Naast Van Elk op Leven, zijn eerder Erik Muetstege als CEO Bank en Sander Kernkamp als CEO Schade & Inkomen benoemd. Daarnaast is Heleen de Heer op 1 september begonnen als directeur Intermediaire Zaken.

Michel van Elk is sinds 1 juni van dit jaar directeur Pensioen, een organisatieonderdeel van Leven. Als CEO Leven wordt hij ook eindverantwoordelijk voor Services en de stafafdelingen binnen Leven.

Van Elk is in 1985 bij ING Group begonnen en werd in 1999 CEO ING Investment Management in Australië. Van 2003 tot juni dit jaar is hij vervolgens wisselend Chief Marketing Officer van ING Investment Management, CEO ING Investment Management Europe en Chief Transformation Officer EurAsia Insurance & Investment Management geweest. Sinds juni van dit jaar is hij directeur Pensioen van Nationale-Nederlanden.

Met de benoeming van Michel van Elk heeft elk bedrijfsonderdeel nu een CEO. Sinds juni heeft Nationale-Nederlanden een hoofdstructuur met drie bedrijfsonderdelen: Schade & Inkomen, Leven en Bank. Op 7 november vorig jaar heeft Nationale-Nederlanden bekend gemaakt dat er een versnelling plaatsvindt om het bedrijf slagvaardiger te maken. Kosten worden verder verlaagd, producten vernieuwd en de dienstverlening wordt verbeterd. Hiermee past de organisatie zich aan aan de huidige marktomstandigheden en brengt het haar organisatiestructuur in lijn met het Europese verzekeringsbedrijf.

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden ruim 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten.