Maurice Koopman CEO NN Schade & Inkomen

11 mei 2020

Nationale-Nederlanden benoemt per 1 juni Maurice Koopman (1971) tot CEO Nationale-Nederlanden Schade & Inkomen. Hij volgt hiermee Leon van Riet op die per 1 juni als CEO Leven en Pensioen toetreedt tot de Management Board van NN Group. Maurice Koopman is directeur bij OHRA, een van de NN-merken. Over de invulling van deze functie wordt later een besluit genomen.

Tjeerd Bosklopper, CEO Nationale-Nederlanden a.i.: ‘We zijn verheugd dat we Maurice kunnen benoemen. Hij heeft een ruime ervaring in het schadeverzekeringsbedrijf en kent de distributiekanalen, het competitieve landschap en de positie van een verzekeraar in de maatschappij zeer goed. Dit heeft hij onder andere laten zien bij OHRA waar de klanttevredenheid sterk is verbeterd evenals de operationele efficiency. De afgelopen jaren is ons bedrijf sterk gegroeid. Met de overname van Delta Lloyd en VIVAT Schade zijn we de grootste leven- en schadeverzekeraar van ons land geworden. Met de benoeming van Maurice krijgen we na Leon een CEO die de strategie voor ons schadebedrijf verder vorm zal geven en uitvoeren, waaronder de integratie van Vivat Schade.’

Naast Nationale-Nederlanden Schade & Inkomen wordt Maurice Koopman ook eindverantwoordelijk voor de merken Movir, OHRA, HCS, ABNAMRO Verzekeringen en Zicht. Maurice trad medio 2002 in dienst van Delta Lloyd als Sr. Marketing Intelligence consultant en was tot 2007 lid van de verkoopdirectie Delta Lloyd. Daarna was hij tot 2014 Sr. Manager Underwriting en CCO bij ABNAMRO Verzekeringen. Vanaf 2014 is hij CEO OHRA en Zorg in Arnhem.

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener met ruim vijf miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van pensioenen, verzekeringen, vermogensbeheer en bankactiviteiten aan circa 18 miljoen klanten. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).

Important legal information

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.

This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities.