18
februari
2019
|
07:30
Europe/Amsterdam

Marcel Zuidam CEO Nationale-Nederlanden Bank

Samenvatting

NN Group heeft Marcel Zuidam (48) benoemd als CEO van Nationale-Nederlanden Bank (NN Bank). Hij is bij de bank op dit moment werkzaam als Chief Transition Officer.

NN Group heeft Marcel Zuidam (48) benoemd als CEO van Nationale-Nederlanden Bank (NN Bank). Hij is bij de bank op dit moment werkzaam als Chief Transition Officer. Zuidam volgt per 15 maart 2019 Erik Muetstege (58) op, die op dat moment start als directeur Customer & Commerce Nationale-Nederlanden. Beiden maken deel uit van het managementteam van CEO Nationale-Nederlanden David Knibbe.

Sinds de overname van Delta Lloyd door NN Group in 2017 maakt Marcel Zuidam als Chief Transition Officer deel uit van de directie van Nationale-Nederlanden Bank. In deze rol heeft hij de integratie geleid van NN - en Delta Lloyd Bank. Van 2015 tot de overname was Zuidam CEO van Delta Lloyd Bank. Hiervoor was hij werkzaam als CEO van Quion Groep en heeft hij bij ABN AMRO diverse management functies vervuld.

Erik Muetstege wordt als directeur Customer & Commerce verantwoordelijk voor de klantstrategie en digitale marktbewerking in Nederland. Daarnaast is hij eindverantwoordelijk voor NN Business Partners en Zicht Adviseurs. Muetstege was vanaf de oprichting in 2011 CEO van Nationale-Nederlanden Bank. Hiervoor was hij CEO NN Particulieren en van 1991 tot 2010 was Muetstege in diverse functies werkzaam bij ING en de Postbank.

David Knibbe, CEO Nationale-Nederlanden: ’Ik ben blij dat we voor deze belangrijke posities bij Nationale-Nederlanden zeer ervaren kandidaten uit ons eigen bedrijf hebben kunnen benoemen. Zowel Erik als Marcel hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van NN Bank in de afgelopen jaren. Erik heeft aan de basis gestaan van de ontwikkeling en de succesvolle groei van NN Bank. Marcel heeft de integratie van beide banken geleid die vrijwel is afgerond. Met de benoeming van Marcel als CEO zal NN Bank haar positie verder uitbouwen. Erik gaat zich bij het bedrijfsonderdeel Customer & Commerce toeleggen op de volgende fase van de klantbediening en digitalisering en de strategie voor Nederland.’


Mediarelaties Nationale-Nederlanden

Bas Kuik

Telefoon: +31 (0)6 20893966

Email: bas.kuik@nn.nl

 

Over Nationale-Nederlanden Bank

Nationale-Nederlanden Bank N.V. (NN Bank) is de vijfde retailbank van Nederland en biedt ongeveer 1 miljoen voornamelijk Nederlandse klanten financiële diensten op het gebied van sparen, banksparen, beleggen, hypotheken en kredietverlening. NN Bank is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener, actief in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. NN Group is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).
 

 

Important legal information

Elements of this press release contain or may contain information about NN Bank within the meaning of Article 7(1) to (4) of EU Regulation No 596/ 2014 (Market Abuse Regulation)’ 

NN Bank’s Consolidated Annual Accounts are prepared in accordance with International Financial Reporting Standards as adopted by the European Union (“IFRS-EU”) and with Part 9 of Book 2 of the Dutch Civil Code. 

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation:(1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Bank’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union , (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit and capital markets generally, (5) changes affecting interest rate levels, (6) changes affecting currency exchange rates,(7) changes in investor and customer behaviour, (8) changes in general competitive factors, (9) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (10) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (11) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (12) changes in ownership that could affect the future availability to NN Bank of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards,(13) changes in credit and financial strength ratings, (14) NN Bank’s ability to achieve its strategy, including projected operational synergies, (15) operational risks, such as system disruptions or failures, breaches of security, cyber-attacks, human error, or inadequate controls including in respect of third parties with which we do business, (16) the inability to retain key personnel, (17) catastrophes and terrorist-related events, (18) adverse developments in legal and other proceedings and (19) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Bank. 

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Bank speak only as of the date they are made, and, NN Bank assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason. 

This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to purchase, any securities.