Intentieverklaring samenwerking NN en Voogd & Voogd

9 januari 2018

Nationale-Nederlanden en serviceprovider Voogd & Voogd hebben een intentieverklaring getekend voor samenwerking op het gebied van particuliere schadeverzekeringen. Deze samenwerking sluit aan bij de strategische keuzes van Nationale-Nederlanden om allianties en partnerships te vormen. Ook vergroot het de efficiëntie van processen en zal het naar verwachting een positief effect hebben op de combined ratio (COR) van Particulieren Schade. Het intermediair blijft hierbij een belangrijke business partner.

Volgens Leon van Riet, CEO Nationale-Nederlanden Schade & Inkomen ‘is de particuliere schademarkt belangrijk voor NN; wij willen voor onze klanten een full-service aanbieder van verzekeringen zijn. Met deze voorgenomen samenwerking kunnen we gebruik maken van een toonaangevend IT-systeem in de (intermediaire) markt. Dit leidt tot betere producten voor onze klanten, en adviseurs kunnen hiermee een optimale digitale dienstverlening bieden. Deze samenwerking geeft de mogelijkheid om in de particuliere schademarkt met gezonde marges blijvend te groeien en het is een goed startpunt voor het gecombineerde schadebedrijf van Nationale-Nederlanden en Delta Lloyd’.

Samenwerkingsverband onder label Nationale-Nederlanden

Vanuit het samenwerkingsverband richten beide partners zich op acceptatie en mutatie van particuliere schadeverzekeringen. Nationale-Nederlanden blijft risicodrager en verstrekt een volmacht aan een dochteronderneming van Voogd & Voogd, Nationale-Nederlanden Schadeservices. Binnen Nationale-Nederlanden Schadeservices zullen ook de bestaande activiteiten van Delta Lloyd voor particuliere schadeverzekeringen worden uitgevoerd. De samenwerking zal actief zijn onder het label Nationale-Nederlanden en opereert onafhankelijk van de andere activiteiten van Voogd & Voogd. NN blijft de productontwikkeling, marketing en verkoopondersteuning uitvoeren. Het samenwerkingsverband start komende zomer.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers van het bedrijf zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.