Igno Schings nieuwe directeur Inkomen Collectief

26 juni 2019

Igno Schings wordt op 1 juli 2019 benoemd als directeur Inkomen Collectief bij Nationale-Nederlanden Schade & Inkomen en hij wordt lid van het management team. Igno volgt Fred Toussaint op, die zich gaat richten op nieuwe strategische initiatieven van Nationale-Nederlanden.

Igno Schings (1985) heeft sinds 2009 diverse managementfuncties binnen Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden vervuld. Zo was hij vanaf 2014 verantwoordelijk voor alle vastgoed-investeringen van Delta Lloyd Asset Management en is hij sinds 2017 als programmadirecteur binnen Nationale-Nederlanden werkzaam geweest. In zijn huidige functie als directeur van NN Claims Services heeft hij de transactie geleid en is hij verantwoordelijk voor het integreren van de claim-handling activiteiten die aan Van Ameyde waren uitbesteed.

Leon van Riet, CEO NN Schade & Inkomen: ‘Ik ben blij dat we voor deze positie bij Nationale-Nederlanden een ervaren kandidaat uit ons eigen bedrijf hebben kunnen benoemen. Met de komst van Igno kan Inkomen Collectief de koers voortzetten die door Fred Toussaint na de integratie van Delta Lloyd is ingezet.’

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.

Important legal information

Elements of this press release contain or may contain information about NN Bank within the meaning of Article 7(1) to (4) of EU Regulation No 596/ 2014 (Market Abuse Regulation)’

NN Bank’s Consolidated Annual Accounts are prepared inaccordance with International Financial Reporting Standards as adopted by theEuropean Union (“IFRS-EU”) and with Part 9 of Book 2 of the Dutch Civil Code.

Certain of thestatements contained herein are not historical facts, including, withoutlimitation, certain statements made of future expectations and otherforward-looking statements that are based on management’s current views andassumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that couldcause actual results, performance or events to differ materially from thoseexpressed or implied in such statements. Actual results, performance or eventsmay differ materially from those in such statements due to, without limitation:(1) changes in general economic conditions, in particular economic conditionsin NN Bank’s core markets, (2) changes in performance of financial markets,including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-upof the euro or European Union countries leaving the European Union , (4)changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidityas well as conditions in the credit and capital markets generally, (5) changesaffecting interest rate levels, (6) changes affecting currency exchange rates,(7) changes in investor and customer behaviour, (8) changes in generalcompetitive factors, (9) changes in laws and regulations and the interpretationand application thereof, (10) changes in the policies and actions ofgovernments and/or regulatory authorities, (11) conclusions with regard toaccounting assumptions and methodologies, (12) changes in ownership that couldaffect the future availability to NN Bank of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards,(13) changes in credit and financial strength ratings, (14) NN Bank’s abilityto achieve its strategy, including projected operational synergies, 15) operational risks, such as systemdisruptions or failures, breaches of security, cyber-attacks, human error, orinadequate controls including in respect of third parties with which we dobusiness, (16) the inability to retain key personnel, (17)catastrophes and terrorist-related events, (18) adverse developments in legaland other proceedings and (19) the other risks and uncertainties contained inrecent public disclosures made by NN Bank.

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Bank speakonly as of the date they are made, and, NN Bank assumes no obligation topublicly update or revise any forward-looking statements, whether as a resultof new information or for any other reason.

This document does not constitute an offer to sell, or a solicitationof an offer to purchase, any securities.