Hans Bonsel nieuwe CRO Nationale-Nederlanden Leven

Rotterdam, 21 april 2015

Hans Bonsel is vandaag benoemd tot Chief Risk Officer (CRO) van Nationale-Nederlanden Leven. Hij volgt per 1 juni Annemarie Mijer op die in februari van dit jaar haar vertrek bij de verzekeraar bekend maakte. Bonsel (51) heeft bijna 30 jaar ervaring in de verzekeringsbranche. De afgelopen jaren vervulde hij diverse directie- en managementfuncties bij ING, Nationale-Nederlanden en NN Group op het terrein van risk management.

Hans Bonsel werkte eerder voor het Levenbedrijf. Van 2004 tot 2011 werkte hij als CIRO, verantwoordelijk voor de Actuarial & Risk afdeling van Nationale-Nederlanden Leven Retail, voor het Individueel Pensioen bedrijf en als CRO voor Nationale-Nederlanden Corporate Clients. In 2011 werd hij benoemd als CRO Centraal Europa, waar hij verantwoordelijk was voor de implementatie van Solvency II in de regio, de IPO voorbereidingen en de opbouw van een sterke regionale risico-functie. In 2013 is hij benoemd in zijn huidige rol als hoofd van de Insurance & Financial Risk van NN Group.

Michel van Elk, CEO NN Leven: “De jarenlange en brede ervaring van Hans Bonsel versterkt het Levenbedrijf en prolongeert de permanente bijdrage van Risk aan de verdere ontwikkeling en implementatie van de strategie voor NN Leven”.

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.