Denken en doen tijdens Pensioen3daagse

Girls just wanna have funds-event en vernieuwde Mijn Inkomen Later app

Rotterdam, 30 oktober 2015

Nationale-Nederlanden trapt dit jaar de landelijke Pensioen3daagse (3-5 november) af met het Girls just wanna have funds event. Tijdens deze avond gaan 150 vrouwen in hartje Rotterdam met elkaar in gesprek over pensioen en worden ze op inspirerende wijze uitgedaagd na te denken over de toekomst en het bijhorende financiële plaatje. Daarnaast gaat ook de vernieuwde Mijn Inkomen Later app op 2 november live. Met deze app krijgen gebruikers inzicht in hun netto maandelijks inkomen voor later. Op basis van financiële doelen, die de gebruiker zelf aangeeft, krijgt hij vervolgens persoonlijke suggesties wat hij zelf kan doen voor zijn financiële later.

Pensioen is denken én doen. De betrokkenheid bij pensioenen is niet meer vrijblijvend. Gezien de grotere verantwoordelijkheid die deelnemers krijgen, moet iedereen zelf zijn keuzes kunnen maken. Maar pensioen kan een taai onderwerp zijn en voor velen een ver-van-mijn-bed-show. Nationale-Nederlander wil mensen helpen bewuste keuzes te maken voor hun financiële later: in gesprek gaan over dromen, ambities en toekomstplannen en inspireren om na te denken over later. We helpen om nu keuzes te maken en actie te nemen voor je financiële later.

Girls just wanna have funds

Om mensen uit te dagen daadwerkelijk met hun pensioen aan de slag te gaan, organiseert Nationale-Nederlanden samen met How 2 Spend it het Girls just wanna have funds event. Na een succesvolle eerste editie in 2014, vindt op dinsdagavond 3 november in het NN DE Café in Rotterdam, de tweede editie plaats. Dat hier vanuit de vrouwen veel interesse voor is, bleek wel uit het feit dat het event binnen 3 dagen volgeboekt was. Net als vorig jaar, is er nu ook weer een inspirerende spreker te gast bij het Girls just wanna have funds event. De succesvolle ondernemer Annic van Wonderen zal haar verhaal delen over het ontstaan van haar bedrijf ‘I love Fashion News’. Ook zal zij de deelnemers trakteren op een korte masterclass ondernemen.
Maar heeft Annic eigenlijk over haar pensioen nagedacht? En hoe zit dat bij de andere deelnemers? Waarom is nadenken over je financiële later überhaupt belangrijk? Deze en meer vragen komen aan bod tijdens de talkshow onder leiding van Michèle Sparreboom, die samen met twee pensioenexperts van Nationale-Nederlanden de deelnemers verder zal uitdagen om aandacht te besteden aan hun financiële toekomst. Na het event komt een online opvolging in de vorm van een online magazine met handige tips over jouw financiële later en een sfeerverslag van het event. Kijk hiervoor vanaf 4 november op www.nn.nl/jouwlater.

Mijn Inkomen Later app

Pensioen is denken en doen. Iedereen kan nu actie ondernemen voor de toekomst. De Mijn Inkomen Later app is vernieuwd op basis van feedback van gebruikers. Gebruikers krijgen nu nog makkelijker inzicht in hun opgebouwde pensioen. In nettobedragen zien ze direct of ze voldoende pensioen opbouwen. De app geeft nuttige suggesties om direct actie te nemen als dit niet zo is. Handig in deze nieuwe versie zijn:

• Persoonlijke gegevens importeren uit MijnPensioenOverzicht.nl door de directe koppeling met het Nationaal Pensioenregister.
  • Toevoegen van de gegevens van de partner. Zo kunnen partners zien hoe zij er gezamenlijk voor staan.
  • Nog eenvoudiger inzicht door de nieuwe vormgeving van de app, onder andere ‘swipen’ en handige grafieken zijn toegevoegd aan de app.

De Mijn Inkomen Later app is genomineerd voor de 'PensioenWegwijzer2015' award. Met deze nominatie is Nationale-Nederlanden een van de vijf finalisten die kans maken op deze award. Op donderdag 5 november is de uitreiking van de award. De Mijn Inkomen Later app is vanaf 2 november te downloaden vanuit de App Store en de Google Playstore.

Over de Pensioen3daagse

De Pensioen3daagse is hét moment om gezamenlijk het onderwerp pensioen onder de aandacht te brengen. Gedurende deze drie dagen wil initiatiefnemer Wijzer in Geldzaken zoveel mogelijk partners, werkgevers, pensioenuitvoerders, financieel adviseurs, consumentenorganisaties, werkgevers- en werknemersorganisaties mobiliseren om met aansprekende activiteiten aandacht te besteden aan pensioen. Net als tijdens de voorgaande edities vinden in het hele land activiteiten plaats om mensen overzicht en inzicht te geven in hun pensioensituatie en waar nodig aan te zetten tot actie.
Meer informatie: www.wijzeringeldzaken.nl/pensioen3daagse

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers zich in om de financiële toekomst van onze klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.