Annemieke Visser-Brons tijdelijk eindverantwoordelijk voor Pensioen New Business

25 juni 2020

Annemieke Visser-Brons wordt per 1 juli bij Nationale-Nederlanden Leven & Pensioen tijdelijk eindverantwoordelijk voor NN Pensioen New Business. Daarnaast blijft ze directeur Pensioen Services. Voor de dagelijks aansturing wordt José Roelofs (1961) als interim-manager bij Pensioen New Business aangesteld. De huidige directeur, Robin Buijs, heeft besloten zijn carrière per 1 oktober buiten NN Group voort te zetten. Tot deze tijd werkt hij aan de afronding van een aantal strategische projecten voor Nationale-Nederlanden.

Leon van Riet CEO Leven & Pensioen: ‘Robin heeft sinds januari 2018 als directeur Pensioen New Business de samenvoeging van de pensioenbedrijven van Nationale-Nederlanden en Delta Lloyd vorm gegeven.

Robin heeft een sterk fundament neergezet om ook in de komende jaren succesvol te kunnen blijven. Ik wil mijn waardering hier voor uitspreken mede ook voor zijn werkzaamheden voor Nationale-Nederlanden in Spanje en zijn rol bij de acquisitie en integratie van Delta Lloyd.’

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener met ruim vijf miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van pensioenen, verzekeringen, vermogensbeheer en bankactiviteiten aan circa 18 miljoen klanten. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).

Important legal information

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.

This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities.