Ga direct naar: inhoud

Aftrap maand van de ZZP'er

Den Haag/Rotterdam, 4 november 2013

Platform Zelfstandige Ondernemers (PZO) en Nationale-Nederlanden openen morgen op 5 november de maand van de ZZP’er in het Nationale-Nederlanden Douwe Egberts Café te Rotterdam.

ZZP’ers zijn specialisten, verkopers, managers en administrateurs tegelijk. Zij moeten zich vakmatig blijven ontwikkelen en onderscheiden om de onderneming duurzaam voort te zetten. In een tijd vol economische en politieke uitdagingen verdienen bij uitstek ZZP’ers het om in het zonnetje te worden gezet. ZZP’ers staan garant voor innovatie, veerkracht en groei.
ZZP’ers zijn specialisten, verkopers, managers en administrateurs tegelijk. Zij moeten zich vakmatig blijven ontwikkelen en onderscheiden om de onderneming duurzaam voort te zetten. In een tijd vol economische en politieke uitdagingen verdienen bij uitstek ZZP’ers het om in het zonnetje te worden gezet. ZZP’ers staan garant voor innovatie, veerkracht en groei.

Met de maand van de ZZP’er willen PZO en Nationale-Nederlanden het zelfstandig ondernemerschap extra onder de aandacht brengen en ZZP’ers verder op weg helpen bij de diverse uitdagingen waar zij voor staan. Een afwisselend programma voor en door ZZP’ers wordt aangeboden met workshops, sprekers en uitgebreide mogelijkheden het netwerk te verbreden.

Op 5 november om 16.30 openen Sander Kernkamp, CEO Nationale-Nederlanden Schade & Inkomen en Esther Raats-Coster, voorzitter PZO de maand van de ZZP’er. Vervolgens vindt de lancering van de ZZP-Index plaats door Leo Witvliet van Kennisinstituut Zelfstandige Ondernemers (KIZO).

Esther Raats-Coster: “De partnerships die PZO het afgelopen jaar is aangegaan laten zien dat de markt ZZP’ers heeft omarmd. Krachtige stappen worden vooruit gezet, niet alleen ten aanzien van de belangenbehartiging maar ook ten aanzien van gevalideerd wetenschappelijk onderzoek naar de zwerm ZZP’ers. Met de maand van de ZZP’er willen wij samen met u opnieuw aantonen dat ZZP’ers de basis vormen voor een welvarende toekomst”.

Sander Kernkamp: “Nationale-Nederlanden heeft ruim 200.000 ZZP klanten. 61% heeft nog ruimte voor een nieuwe opdracht, 13% heeft überhaupt geen opdracht (bron: echtzzp.nl). Juist voor hen organiseren we de maand van de ZZP’er met workshops om hun netwerk te verbreden en te verzilveren. Wij zijn er dus niet alleen voor ZZP’ers als er iets mis gaat maar denken ook mee over wat hen het meeste bezighoudt.”

Leo Witvliet: “De ZZP-Index is het eerste gremium dat in kaart brengt wat de zwerm ZZP’ers beweegt. Een middel dat voor, door en met echte ZZP’ers tot stand is gekomen. Betrouwbaarder dan dit bestaat dus niet. Met deze informatie zijn niet alleen beleidsmakers, onderzoekers, PZO en politiek gediend, maar het stelt ook aanbieders van producten en diensten in staat een beter zicht te krijgen op de wensen, behoeften en gewoonten van deze steeds groter wordende groep nieuwe werkenden – ZZP’ers.

Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden bijna 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden voor haar klanten.