Ga direct naar: inhoud

Nationale-Nederlanden wint ‘Insurance Communication Award’

Den Haag, 2 oktober 2015

Nationale-Nederlanden is op 1 oktober jl de trotse winnaar geworden van de ‘Insurance Communication Award’, gewonnen voor haar ‘Care-Campagne’.

Bij de ‘Care-Campagne’ werden particuliere klanten ingeschakeld om zakelijke klanten te ondersteunen bij een actueel probleem. Zo ontvingen particuliere klanten in Meteren een coupon die ze kon besteden bij een fruitteler die door het boycot van Rusland met zijn oogst dreigde te blijven zitten. Daarnaast ontvingen klanten in Den Haag coupons, te besteden bij een aantal lokale ondernemers die door de vele wegafsluitingen rondom de Nucleaire Veiligheids Summit plotseling minder omzet hadden omdat klanten hun zaak niet meer konden bereiken. “Het primaire doel van de campagne was niet het genereren van publiciteit, maar het kleinschalig helpen van klanten” aldus Sander Kernkamp, directeur Schade en Inkomen.” Ondernemers waren blij want zij konden een deel van hun verloren omzet terugverdienen en particuliere klanten waren blij met de korting. Bovendien waardeerden onze particuliere klanten het dat zij de ondernemers konden helpen aldus Kernkamp.

Samen met BeFrank en Centraal Beheer, de anderen genomineerden, werden de verzekeraars door een onafhankelijke jury getoetst op transparante communicatie richting klanten. De jury prees het creatieve aspect van de campagne, dit werd beoordeeld met een 8.2. De uiteindelijke winnaar werd bepaald op basis van consumentenonderzoek waarbij consumenten aangaven de campagne opvallend (7.9) en onderscheidend (8.0) te vinden en op het aspect handelen in klantbelang scoorde Nationale-Nederlanden het hoogst met een 7.3.

De award is een initiatief van Gfk en de vakbladen Assurantie Magazine en Banking Review en wordt toegekend aan ‘de best communicerende verzekeraar van Nederland’. Anneke Schaak nam de award namens Nationale-Nederlanden in ontvangst.