Ga direct naar inhoud

Nationale-Nederlanden trotse partner van tentoonstelling Mode in Kleur in Kunstmuseum Den Haag

11 september 2020

Als tentoonstellingspartner van het Kunstmuseum Den Haag helpt Nationale-Nederlanden om kunst en cultuur toegankelijker te maken voor een breed publiek. Van 26 september 2020 t/m 28 februari 2021 is de kleurrijke tentoonstelling Mode in Kleur in het museum te bezoeken.

Kleurrijke actualiteit

De tentoonstelling sluit aan bij het huidige modebeeld dat sprankelt van kleur. Is dat kleurrijke beeld toeval of niet? ‘In difficult times, fashion is always outrageous’, zei Elsa Schiaparelli ooit en dat zou zomaar op deze covid-19 periode van toepassing kunnen zijn. De afgelopen maanden hebben er ook voor gezorgd dat Kunstmuseum Den Haag de planning voor het najaar heeft aangepast. De eerder aangekondigde DIOR-tentoonstelling is verplaatst, maar met Mode in Kleur biedt het museum een heel actueel alternatief. Van aardetinten of zwart tot knalroze of oranje, het komt in deze tentoonstelling allemaal aan bod.

De tentoonstelling is grotendeels samengesteld uit de veelzijdige en omvangrijke eigen museumcollectie waarin zowel historische kostuums als nationale en internationale topontwerpers zijn vertegenwoordigd. Daarnaast is er werk te zien uit een aantal recente kleurrijke collecties van onder anderen Claes Iversen,  Iris van Herpen, David Laport en Christopher John Rogers.

Voor meer informatie: https://www.kunstmuseum.nl/nl/tentoonstellingen/mode-kleur

Cultuursponsoring

Nationale-Nederlanden (onderdeel van NN Group) wil een positieve bijdrage leveren aan de samenleving, door mensen te helpen hun financiële toekomst veilig te stellen en door maatschappelijk betrokken te zijn. Op het gebied van cultuursponsoring hebben we een lange geschiedenis, met als doel kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Zo investeren we in culturele samenwerkingsprojecten met Nederlandse musea en kunstenaars. Dit komt tot uiting via de ondersteuning van museale  tentoonstellingen en door het aankopen van kunstwerken voor de eigen bedrijfscollectie. NN Group is onder andere corporate partner van het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam en hoofdsponsor van het Mauritshuis in Den Haag. Voor meer informatie: Art and Culture op nn-group.com.