Ga direct naar inhoud

Nationale-Nederlanden trotse partner van tentoonstelling Kies Kleur! in Kunstmuseum Den Haag

23 juni 2020

Als tentoonstellingspartner van het Kunstmuseum Den Haag helpt Nationale-Nederlanden om kunst en cultuur toegankelijker te maken voor een breed publiek. Van 26 september 2020 t/m 28 februari 2021 is de kleurrijke tentoonstelling Kies Kleur! in het museum te bezoeken.

Kunstmuseum Den Haag heeft de planning voor dit najaar aangepast. De tentoonstelling over Dior is verplaatst naar 2021, maar met KIES KLEUR! kunnen modeliefhebbers alsnog hun hart ophalen. Dompel je onder in kleur en geniet van ontwerpen van nationale en internationale topontwerpers als Comme des Garçons, Chanel, Alaïa, Dries van Noten, Louis Vuitton, Walter van Beirendonck, Vivienne Westwood, Gianni Versace, Thierry Mugler, Jacques Heim, Fong Leng, Jan Taminiau, Frank Govers, Dick Holthaus, Issey Miyake, Emilio Ungaro, Liberty‚Äôs, Eduard Molyneux en The People of the Labyrinth, maar ook kleurrijke kostuums uit de periode van de achttiende eeuw tot nu.

Voor deze tentoonstelling wordt voor het grootste deel geput uit de veelzijdige en omvangrijke eigen collectie van het museum: sommige stukken zijn zelfs nog nooit eerder getoond. Deze worden aangevuld met werk uit enkele kleurrijke recente collecties van onder anderen Claes Iversen, Bas Kosters, Iris van Herpen, David Laport, Christopher John Rogers, Hanifa en Valentino. Uiteraard aangevuld met enkele kleurrijke design mondkapjes, die de onmiddellijke invloed van de coronapandemie op het modebeeld illustreren,

Voor meer informatie: www.kunstmuseum.nl/nl/tentoonstellingen/kies-kleur

Valentino, najaarscollectie couture 2018, Parijs. Copyright: Hollandse Hoogte/REX Valentino, najaarscollectie couture 2018, Parijs. Copyright: Hollandse Hoogte/REX

Cultuursponsoring

NN Group wil een positieve bijdrage leveren aan de samenleving, door mensen te helpen hun financiële toekomst veilig te stellen en door maatschappelijk betrokken te zijn. Op het gebied van cultuursponsoring hebben we een lange geschiedenis, met als doel kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Zo investeert NN Group in culturele samenwerkingsprojecten met Nederlandse musea en kunstenaars. Dit komt tot uiting via de ondersteuning van een uiteenlopend aantal tentoonstellingen en door het aankopen van kunstwerken voor de eigen bedrijfscollectie. NN Group is onder andere corporate partner van het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam en van het Mauritshuis in Den Haag. Voor meer informatie: Art and Culture op nn-group.com.