Ga direct naar inhoud

Nationale-Nederlanden steunt tentoonstelling Nicolaes Maes in het Mauritshuis

18 oktober 2019

In het Mauritshuis in Den Haag wordt het Rembrandtjaar afgesloten met de eerste internationale overzichtstentoonstelling over een van Rembrandts meest getalenteerde leerlingen: Nicolaes Maes. Met zijn originele voorstellingen van het leven van alledag was Nicolaes Maes een vernieuwende schilder in de Hollandse Gouden Eeuw. Zijn huiselijke taferelen zijn een inspiratiebron geweest voor schilders als Pieter de Hooch en Johannes Vermeer. In de levensechte weergave van emoties toont Maes zich een volwaardige leerling van Rembrandt. Nationale-Nederlanden, onderdeel van NN Group, is als hoofdsponsor verbonden aan het Mauritshuis en steunt deze tentoonstelling die tot zondag 19 januari 2020 te bezoeken is.

Poster Nicolaes Maes tentoonstelling - 17 oktober 2019 - 19 januari 2020

Maes begon zijn carrière met het schilderen van Bijbelse verhalen, waarin de invloed van zijn leermeester duidelijk is te zien. Rembrandt was een toegewijde leraar die zijn leerlingen uitdaagde om inventief te zijn en nieuwe dingen te bedenken. Maes liet zich door zijn leermeester inspireren, maar zocht tegelijk altijd naar eigen, nieuwe oplossingen.

Hoofdsponsor Mauritshuis

Sinds 2016 is NN Group een trotse partner van het Mauritshuis. Deze succesvolle samenwerking is begin dit jaar voor drie jaar verlengd tot en met 2021. Als hoofdsponsor zet NN zich in om een breder en internationaler publiek te enthousiasmeren voor het museum en haar bijzondere collectie - onder andere door het mogelijk maken van tentoonstellingen, het helpen aantrekken van een nieuwe jongere doelgroep, en door nog meer internationale zichtbaarheid te creëren. In 2017 werd het partnership van NN Group en het Mauritshuis bekroond met de Bronzen SponsorRing.

Cultuursponsoring

NN Group wil een positieve bijdrage leveren aan de samenleving, door mensen te helpen hun financiële toekomst veilig te stellen en door maatschappelijk betrokken te zijn. Op het gebied van cultuursponsoring hebben we een lange geschiedenis, met als doel kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Zo investeert NN Group in culturele samenwerkingsprojecten met Nederlandse musea en kunstenaars. Dit komt tot uiting via de ondersteuning van een uiteenlopend aantal tentoonstellingen en door het aankopen van kunstwerken voor de eigen bedrijfscollectie. NN Group is onder andere partner van het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam en het Gemeentemuseum in Den Haag.

Voor meer informatie https://www.nn-group.com/In-society/Art-and-culture.htm


Mediarelaties NN Group/Nationale-Nederlanden

Gedi Schrijver

+31 (0)6 11 15 72 76

gedi.schrijver@nn-group.com

Important legal information

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.

Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.

This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities.