Ga direct naar: inhoud

Nationale-Nederlanden ontvangt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Den Haag, 27 mei 2014

De Stichting Toetsing Verzekeraars heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren toegekend aan Nationale-Nederlanden. Sander Kernkamp, CEO Schade & Inkomen: “Wij zien het Keurmerk als een soort rijbewijs.“

Het Keurmerk is een onafhankelijke erkenning van kwaliteit waarbij de dienstverlening en klantgericht werken centraal staan. Dit past bij de ambitie van Nationale-Nederlanden om klanten excellente service te bieden. Om hieraan verder invulling te geven introduceerde de verzekeraar onlangs de Schademanager Thuis. Met deze service wordt persoonlijke hulp geboden bij een emotioneel ingrijpende schade als gevolg van brand, water of inbraak. Een ander voorbeeld is dat contact wordt opgenomen met een klant kort voordat hij de sleutel krijgt van zijn nieuwe huis. Het ‘notarismoment’ is vaak spannend voor de klant en brengt behoorlijk wat onzekerheid met zich mee. Die onzekerheid wordt zo weggenomen.

Kernkamp: “Het Keurmerk is een erkenning voor onze huidige dienstverlening, maar we gaan verder: We blijven continu de service aan onze klanten verbeteren.”

Wat betekent het Keurmerk?

Een verzekeraar met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren:

  • geeft begrijpelijke en onafhankelijke informatie;
  • reageert binnen de afgesproken termijn;
  • neemt snel de telefoon op;
  • gebruikt klanttevredenheidsonderzoek voor verbetering van zijn dienstverlening;
  • heeft een kwaliteitsbeleid waarin het klantbelang centraal staat.

Meer informatie over het Keurmerk Klantgericht Verzekeren vindt u op www.keurmerkverzekeraars.nl.

Op de foto Sander Kernkamp, CEO Schade & Inkomen en Ron van Kesteren, directeur Stichting toetsing verzekeraars. Op de foto Sander Kernkamp, CEO Schade & Inkomen en Ron van Kesteren, directeur Stichting toetsing verzekeraars.

Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden al 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden aan haar klanten.