24
mei
2019
|
08:27
Europe/Amsterdam

Nationale finale Social Innovation Relay

Samenvatting

Op woensdag 22 mei 2019 presenteerden tien teams van middelbare scholieren hun bedrijfsplan aan een professionele jury tijdens de finale van de Social Innovation Relay in het kantoor van Nationale-Nederlanden in Rotterdam. Met dit initiatief van Jong Ondernemen en Nationale-Nederlanden worden jongeren gestimuleerd een ondernemingsplan te bedenken dat een maatschappelijk vraagstuk oplost.

Op woensdag 22 mei 2019 presenteerden tien teams van middelbare scholieren hun bedrijfsplan aan een professionele jury tijdens de finale van de Social Innovation Relay in het kantoor van Nationale-Nederlanden in Rotterdam. Met dit initiatief van Jong Ondernemen en Nationale-Nederlanden worden jongeren gestimuleerd een ondernemingsplan te bedenken dat een maatschappelijk vraagstuk oplost.

Het winnende idee

De eerste prijs is voor het bedrijfsplan van David, Shereen en Julia van team ‘DSJ’ (Keizer Karel College Amstelveen). Hun idee is om gerecyclede accu’s van elektrische auto’s te gebruiken als zonne-energieopslag bij waterpompen. De pompen staan in gebieden waar droogte en watertekort heersen.  Met behulp van de gebruikte accu’s die volledig op zonne-energie draaien, kunnen ze in water voorzien. Met dit idee strijden ze op donderdag 27 juni in de internationale finale tegen teams uit negen andere landen.

© Jostijn Ligtvoet Fotografie © Jostijn Ligtvoet Fotografie

 

De wedstrijd en de finale

Voor de scholieren begon het met een introductieles over sociaal ondernemen door vrijwilligers van NN. Daarna hebben 700 leerlingen uit het voortgezet onderwijs zelf een idee bedacht voor een sociale onderneming en ingeleverd bij Jong Ondernemen. De twintig teams met de beste ideeën werden gekoppeld aan een mentor van NN, die ze gecoacht heeft bij het verder uitwerken van hun idee.

De tien beste teams pitchten hun idee in de finale van de Social Innovation Relay afgelopen woensdag. De jury bestond uit Bart-Jan Prins (MaatschapWij), Melchior de Ridder (NN Group) en Marieke den Nijs (Outside Inc).

 

Social Innovation Relay

Een wedstrijd waarbij jongeren een innovatief idee bedenken om een maatschappelijk probleem op te lossen: dat is waar het om gaat bij de Social Innovation Relay (SIR). Het project is in Nederland opgezet door Jong Ondernemen in samenwerking met Nationale-Nederlanden. Het doel is een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van ondernemersvaardigheden en sociaal bewustzijn onder middelbare scholieren te vergroten.

Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten meer dan 5000 medewerkers van het bedrijf zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al 170 jaar actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een beursnotering aan Euronext Amsterdam.


Mediarelaties NN Group/Nationale-Nederlanden

Gedi Schrijver

+31 (0)6 11 15 72 76

gedi.schrijver@nn-group.com

 
Important legal information

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union , (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.
Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.