Ga direct naar inhoud

Nationale-Nederlanden lanceert podcast ‘Ondernemerslust’

Podcast voor en over ondernemers biedt handvatten voor omgaan met verandering

15 augustus 2022

Ondernemers krijgen meer en meer met verandering te maken. Corona, de oorlog in Oekraïne en het klimaat spelen een sleutelrol hierin, maar ook de krapte op de arbeidsmarkt, cybercriminaliteit, hybride werken, innovatie en het nieuwe pensioenstelsel zijn belangrijke factoren. Dat alles leidt ertoe dat ondernemers bijna dagelijks moeten anticiperen op nieuwe ontwikkelingen. Met de nieuwe podcast ‘Ondernemerslust’, gepresenteerd door journalist Harmen van der Veen, biedt Nationale-Nederlanden ondernemers de helpende hand om in beweging te komen en vol vertrouwen veranderingen aan te gaan. De podcast, met inspirerende verhalen van ondernemers en tips van experts, is vanaf vandaag te beluisteren via Spotify, Apple Podcasts en de website van Nationale-Nederlanden.

De eerste aflevering van Ondernemerslust is nu te beluisteren en gaat
over de ondernemers van Concrete Matter: Tomas (links) en Jacob (rechts).

In de zesdelige podcast gaat Nationale-Nederlanden onder andere in gesprek met ondernemers die een boekje opendoen over hoe zij omgaan met de dynamiek binnen hun vak. Organisatiepsychologen en ondernemerscoaches delen hun kijk hierop en geven antwoorden op vragen als: hoe gaan de ondernemers met de verandering om? Wat kunnen luisteraars daarvan leren? En hoe maak je de juiste keuzes?

Ondernemers moeten elke dag inspelen op verandering. Dat is niet altijd eenvoudig en soms vergt het een besluit waarvan je als ondernemer niet zeker weet hoe het zal uitpakken. Dat kan je onzeker maken, of zelfs afremmen. Met de podcast wil Nationale-Nederlanden ondernemers inspireren en supporten, door te laten zien dat de veranderingen die andere ondernemers aangingen ze verder heeft gebracht. De analyses en tips vanuit de experts zullen ondernemers steun bieden om verandering beter behapbaar te maken en er zelfs het voordeel van in te zien.

‘Ondernemerslust’ de podcast wordt vandaag gelanceerd via Spotify, Apple Podcasts en de website van Nationale-Nederlanden. In de eerste aflevering komen ondernemers Jacob en Tomas van Concrete Matter aan het woord. De twee ondernemers runnen een kledingwinkel voor mannen en verkopen op vintage kleding geïnspireerde items. De volgende vijf afleveringen komen de aankomende weken elke week online.


Over Nationale-Nederlanden, supporter van verandering

Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 11 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).    

Als supporter van verandering staat Nationale-Nederlanden klaar bij alle veranderingen in het leven van hun klanten, medewerkers en maatschappij. Of het nu gaat om de aanschaf van een klushuis, plannen voor een zorgeloos pensioen of het derde kind dat op komst is. Dat doen ze met de slogan ‘Voor welke verandering je ook staat, onze support heb je’. Het bedrijf stimuleert ook positieve verandering door bij te dragen aan belangrijke maatschappelijke en culturele initiatieven, zoals schuldhulpmaatje, NN North Sea Jazz en diverse musea.

Important legal information
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) the effects of the Covid-19 pandemic and related response measures, including lockdowns and travel restrictions, on economic conditions in countries in which NN Group operates, on NN Group’s business and operations and on NN Group’s employees, customers and counterparties (3) changes in performance of financial markets, including developing markets, (4) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (5) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (6) the frequency and severity of insured loss events, (7) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (8) changes affecting persistency levels, (9) changes affecting interest rate levels, (10) changes affecting currency exchange rates, (11) changes in investor, customer and policyholder behavior, (12) changes in general competitive factors, (13) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (14) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (15) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (16) changes in ownership that could affect the future availability to NN Group of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (17) changes in credit and financial strength ratings, (18) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (19) catastrophes and terrorist-related events, (20) adverse developments in legal and other proceedings and (21) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.