NN Group wint FD Henri Sijthoff-prijs voor het beste Jaarverslag over 2014

30 oktober 2015

NN Group ontving dit jaar de FD Henri Sijthoff-prijs voor beste financiële verslaggeving in de 'small en mid-cap' categorie. Op 29 oktober werd dit bekend gemaakt door het Financieele Dagblad. NN Group is sinds 23 maart 2015 opgenomen in de Euronext AEX –index.

Het jaarverslag over 2014 is het eerste jaarverslag van NN Group als beursgenoteerde onderneming. Er is gekozen voor een ‘gecombineerde aanpak’, bestaande uit een jaaroverzicht, een financieel verslag en een duurzaamheidsverslag, afgestemd op de verschillende doelgroepen. Het rapport geeft uitgebreide informatie over de strategie, de financiële prestaties en de duurzaamheidsaanpak binnen NN Group.

De FD Henri Sijthoff jury prees het jaarverslag van NN Group om zijn duidelijke uitleg over trends en risico's voor de onderneming en haar frisse geïntegreerde aanpak van zowel financiële als niet-financiële doelstellingen.

Lard Friese, CEO NN Group: "We zijn vereerd met deze award voor ons eerste jaarverslag als zelfstandig bedrijf. Het motiveert ons om de kwaliteit van onze verslaglegging op het gebied van transparantie, financiële en niet-financiële informatie verder te ontwikkelen. Dit is wat wij nastreven: het verder verbeteren en innoveren van onze bedrijven - voor onze klanten, aandeelhouders, werknemers en de samenleving in zijn geheel.”

Over de prijs

De FD Henri Sijthoff-prijs is een initiatief van Het Financieele Dagblad, met als doel bij te dragen aan verbetering van de financiële verslaglegging door het Nederlandse bedrijfsleven. De prijs werd in 1954 op initiatief van de toenmalige eigenaar en directeur van de krant, Henri Sijthoff, in het leven geroepen. In 1964, won Nationale-Nederlanden de award voor de eerste keer.

Persvragen NN Group

Daphne Andriesse
Mobiel: 06 83 641 626
daphne.andriesse@nn-group.com

Vragen van investeerders NN Group

Telefoon: 088 663 5464
investor.relations@nn-group.com

NN Group profiel

NN Group is een internationale verzekeraar en asset management, actief in meer dan 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. Met ongeveer 12.000 medewerkers biedt de groep producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, investeringen en bankactiviteiten aan meer dan 15 miljoen klanten. NN Group omvat Nationale-Nederlanden, NN (voorheen bekend als ING Verzekeringen) en NN Investment Partners (voorheen bekend als ING Investment Management). NN Group is genoteerd op Euronext Amsterdam.