Ga direct naar: inhoud

NN Group en Mauritshuis verlengen partnership

7 februari 2019

Sinds 2016 is NN Group een trotse partner van het Mauritshuis. Deze succesvolle samenwerking is voor de komende drie jaar verlengd tot en met 2021. Als hoofdsponsor zet NN zich in om een breder en internationaler publiek te enthousiasmeren voor het museum en haar bijzondere collectie - onder andere door het mogelijk maken van tentoonstellingen, het helpen aantrekken van een nieuwe jongere doelgroep, en door nog meer internationale zichtbaarheid te creëren.

Op 30 januari werd in het Mauritshuis het landelijke themajaar Rembrandt & de Gouden Eeuw 2019 geopend door Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix. Onderdeel van de opening is de start van de tentoonstelling Rembrandt en het Mauritshuis. Het Mauritshuis toont hier voor het eerst de gehele Rembrandt-collectie in één tentoonstelling, waaronder het laatste zelfportret en De anatomische les van Dr. Nicolaes Tulp. Verschillende musea en steden, waaronder het Fries Museum, het Mauritshuis, Museum Het Rembrandthuis, het Rijksmuseum en Museum de Lakenhal slaan de handen ineen tijdens dit themajaar. NN sponsort de speciale tentoonstelling in het Mauritshuis over een van Rembrandts bekendste leerlingen Nicolaas Maes.

'Wij zijn trots op de samenwerking met het Mauritshuis en we kijken ernaar uit deze de komende drie jaar voort te zetten. Speciale en innovatieve concepten zoals de Maurits& avonden, waar steeds wisselende gastdirecteuren een bijzondere avond verzorgen, zijn een succes gebleken en trekken ook een breed publiek. Dit past goed bij ons doel om te helpen kunst en cultuur toegankelijk te maken voor iedereen, en zo een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving', licht Dailah Nihot, lid van de Management Board van NN Group, toe.

Emilie Gordenker, directeur van het Mauritshuis: 'Het Mauritshuis is dolblij dat de succesvolle partnership met NN Group is verlengd. NN Group speelt een essentiële rol voor de ambities van het Mauritshuis om een steeds breder publiek te bereiken. Wij hebben samen een prachtige samenwerking opgebouwd en verheugen ons om die in de komende drie jaar verder te ontwikkelen.'

In 2017 werd het partnership van NN Group en het Mauritshuis bekroond met de Bronzen SponsorRing

Meer informatie over de Maurits& avonden

De ondertekening van het contract door Emilie Gordenker (l) en Dailah Nihot (r) De ondertekening van het contract door Emilie Gordenker (l) en Dailah Nihot (r)

Mediarelaties NN Group

Gedi Schrijver

+31 (0)6 11 15 72 76

gedi.schrijver@nn-group.com

Pers en Publiciteit Mauritshuis

Boris de Munnick

+31 (0)6 22 978 444

b.demunnick@mauritshuis.nl


Over NN Group

NN Group is een internationale financiƫle dienstverlener, actief in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. De groep biedt, met haar medewerkers, producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, vermogensbeheer en bankactiviteiten aan circa 17 miljoen klanten. De merken van NN Group zijn Nationale-Nederlanden, NN, Delta Lloyd, NN Investment Partners, ABN AMRO Verzekeringen, Movir, AZL, BeFrank en OHRA.

Important legal information

Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management's current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group's core markets, (2) changes in performance of financial markets, including developing markets, (3) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (4) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (5) the frequency and severity of insured loss events, (6) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (7) changes affecting persistency levels, (8) changes affecting interest rate levels, (9) changes affecting currency exchange rates, (10) changes in investor, customer and policyholder behaviour, (11) changes in general competitive factors, (12) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (13) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (14) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (15) changes in ownership that could affect the future availability to us of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (16) changes in credit and financial strength ratings, (17) NN Group's ability to achieve projected operational synergies, (18) catastrophes and terrorist-related events, (19) adverse developments in legal and other proceedings and (20) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.Any forward-looking statements made by or on behalf of NN Group speak only as of the date they are made, and, NN Group assumes no obligation to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information or for any other reason.
This document does not constitute an offer to sell, or a solicitation of an offer to buy any securities.