Ga direct naar: inhoud

Mogelijkheid tot kostenvergoeding AOV

Den Haag, 21 mei 2014

Nationale-Nederlanden heeft op 9 april 2014 aangekondigd de premieverhogingen in de eerste contractstermijn voor arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (AOV) van 2012, 2013 en/of 2014 voor een specifieke groep klanten terug te draaien. Het kan zijn dat deze premieverhoging voor klanten aanleiding was hun adviseur om advies te vragen wat voor deze klanten extra kosten heeft gegeven. Kosten voor bijvoorbeeld een marktverkenning naar AOV.

Voor klanten met een lopende AOV bij Nationale-Nederlanden treft de verzekeraar daarom een regeling om eventuele extra kosten, vanwege de reeds teruggedraaide premieverhoging, te vergoeden. De vergoeding kan via de adviseur geregeld worden. De premieteruggave heeft geen gevolgen voor de al uitbetaalde provisie. Tot 1 januari 2015 ontvangen alle adviseurs de provisie over de verhoogde premie. Daarna wordt de provisie aangepast aan de premie die de klant betaalt.

Over Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten één van de grootste en meest toonaangevende verzekeraars van Nederland. Met deskundige medewerkers, goede producten en een uitstekende verhouding tussen prijs en kwaliteit is Nationale-Nederlanden al 170 jaar actief in verzekeren. Wat er ook gebeurt, Nationale-Nederlanden zet zich dagelijks in om de beste oplossingen te bieden aan haar klanten.