Ga direct naar: inhoud

Lancering nieuwe NN campagne; De Nationale Inbrekersindex

Den Haag 3 augustus 2015

Tijdens de zomermaanden is iedereen zoveel mogelijk buiten. Dan schiet het goed afsluiten van uw huis er mogelijk wel eens bij in. Zo kan er nog een raam open staan of is de garagedeur niet goed op slot. Een inbreker kan dit als een eenvoudige kans zien om naar binnen te gaan. En ook al zijn uw spullen goed verzekerd, de emotionele schade kan nooit vergoed worden.

Inbrekers hebben een andere kijk op de waarde van spullen dan de eigenaren van die spullen. Veel spullen die u in huis hebt staan zijn voor u veel meer waard dan de echte marktwaarde. Laat staan de ‘zwartemarktwaarde’. Om te laten zien dat het inbrekers soms erg gemakkelijk wordt gemaakt, heeft Nationale-Nederlanden onlangs een campagne gelanceerd: De Nationale Inbrekersindex. Maar wie bepaalt eigenlijk die inbrekersindex? Juist! Een ex-inbreker!

Door het plaatsen van een anonieme video op de live streaming app Periscope was te zien hoe ex-inbreker Evert Jansen live inbreekt in een huis. Inmiddels is bekend dat de video niet echt was maar een ludieke campagne van Nationale-Nederlanden, bedoeld om mensen bewust te maken van het belang hun huis veilig achter te laten.
In het making-of filmpje vertelt Evert Jansen, ingehuurd door Nationale-Nederlanden, hoe hij heeft kunnen inbreken en wat de bewoners hadden kunnen doen om dit te voorkomen.

Wilt u weten of uw huis goed beveiligd is tegen inbraak en hoe u (ex) inbrekers buiten houdt? Bekijk dan de tips en tricks op www.nn.nl/inbrekersindex.
De actie voor het winnen van een deskundig advies van ex-inbreker Evert Jansen in samenwerking met een specialist van Nationale-Nederlanden is helaas beëindigd. Binnenkort maken we op de website en onze Facebook pagina de 3 winnaars bekend.