29
juli
2021
|
13:52
Europe/Amsterdam

Eerste schademeldingen overstroming Limburg afgehandeld

Samenvatting

Ruim 2000 particulieren en 500 zakelijke schademeldingen zijn sinds de overstroming van 14 juli gemeld bij Nationale-Nederlanden en de labels OHRA, ABN AMRO Verzekeringen, ING Verzekeren en SNS Verzekeren.

Herstelwerkzaamheden zijn begonnen

 

Ruim 2000 particulieren en 500 zakelijke schademeldingen zijn sinds de overstroming van 14 juli gemeld bij Nationale-Nederlanden en de labels OHRA, ABN AMRO Verzekeringen, ING Verzekeren en SNS Verzekeren. Experts zijn aanwezig in het overstromingsgebied en helpen klanten direct waar het mogelijk is, herstelplanners maken afspraken voor herstelwerkzaamheden en voor ondernemers worden alternatieven geregeld om hun werkzaamheden voort te kunnen zetten.  

Frituurwagens, tijdelijke marktkramen en hulp voor bezorgen aan huis voor lokale winkeliers en horecaondernemers of tijdelijke huisvesting voor particulieren. Op locatie en vanuit de lokale  vestigingen van SNS Verzekeren gaat de hulp aan gedupeerde klanten volop door. De NN Schade Manager Thuis gaat bij klanten thuis langs op hen ter plekke bij te staan. Schadeafhandeling wordt zoveel mogelijk ter plekke afgedaan door kleine schades gelijk uit te betalen. Bij grotere schades krijgen gedupeerde klanten een voorschot op de schadeclaim. Zo heeft SNS Verzekeren met een voorschot een klant kunnen helpen om binnen 24 uur door een verwarmingsmonteur een nieuwe cv-ketel te laten ophangen.   

ING Verzekeren, OHRA en ABN AMRO Verzekeringen bellen direct met klanten uit het overstromingsgebied, als er geen schade is gemeld, met de vraag of hier hulp voor nodig is. Herstelplanners maken afspraken met klanten en specialisten voor werkzaamheden aan bijvoorbeeld vloeren, muren, keukens etc. Dit is wel afhankelijk hoe lang het drogen gaat duren, herstellers worden hier actief op ingezet. De verwachting is dat de droging nog enkele weken zal duren. Het advies blijft dat het belangrijk is om foto’s te maken van de schade en deze in te dienen bij de verzekeraar.  

Naast klanten van schadeverzekeringen, benaderen ook NN Bank en Woonnu actief de hypotheekadviseurs van klanten uit getroffen gebieden om te vragen of en welke hulp nodig is.

Nationale-Nederlanden heeft het beheer over diverse labels. Naast Nationale-Nederlanden zijn dit OHRA, ABN AMRO Verzekeringen, ING Verzekeren en SNS Verzekeren.

Over Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 19 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).  
Important legal information
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) the effects of the Covid-19 pandemic and related response measures, including lockdowns and travel restrictions, on economic conditions in countries in which NN Group operates, on NN Group’s business and operations and on NN Group’s employees, customers and counterparties (3) changes in performance of financial markets, including developing markets, (4) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (5) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (6) the frequency and severity of insured loss events, (7) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (8) changes affecting persistency levels, (9) changes affecting interest rate levels, (10) changes affecting currency exchange rates, (11) changes in investor, customer and policyholder behavior, (12) changes in general competitive factors, (13) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (14) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (15) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (16) changes in ownership that could affect the future availability to NN Group of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (17) changes in credit and financial strength ratings, (18) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (19) catastrophes and terrorist-related events, (20) adverse developments in legal and other proceedings and (21) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.