Ga direct naar inhoud

Dertig procent schademeldingen Limburg afgehandeld

Snelle bijstand NN België met Mobile Office

13 augustus 2021

De afhandeling van de schademeldingen liggen een maand na de overstromingsramp in Nederland en België vol op koers en herstelwerkzaamheden zijn en worden voor de komende weken en maanden ingepland. Nationale-Nederlanden en de labels OHRA, ABN AMRO Verzekeringen, ING Verzekeren en SNS Verzekeren helpen hun klanten maximaal waar dit mogelijk is. Het aantal schademeldingen stabiliseert zich op ruim 2000 particulieren en ruim 500 zakelijke. Bij onze zuiderburen heeft NN België ondertussen bijna 2000 meldingen gehad van klanten. Hiervoor heeft NN België in de dagen na de overstroming haar mobiele kantoor naar de getroffen regio gestuurd.  

In Nederland zijn nu ongeveer een derde van de schademeldingen, zowel zakelijke als particuliere, afgehandeld. Wanneer dit direct mogelijk is er direct uitgekeerd, zijn er voorschotten verleend, maar zijn er soms ook claims afgewezen. De Schade Managers Thuis en experts zijn vanuit lokale vestigingen een grote diversiteit aan claims tegen gekomen. Van ondergelopen kelders met de hele huisraad drijvend in het water, een stroomloos zeeaquarium tot en met weggedreven en -gesleepte auto’s. Experts hebben een luisterend oor geboden als de emoties hoog opgelopen waren en advies gegeven over wat wel en niet gedekt was met de diverse verzekeringen. Dit leidde zo nu en dan tot helaas teleurstellend nieuws, maar soms was er meer mogelijk dan klanten zelf dachten. Daarnaast zijn op locatie inventarisaties gemaakt van de herstelwerkzaamheden, waarna herstelplanners dit in gang hebben gezet en de eerste noodzakelijke werkzaamheden zijn afgerond.   

NN België

België werd getroffen door grote overstromingen in het midden en het oosten van het land. NN België heeft met een gerichte sms-campagne haar klanten naar de digitale schadeaangifte gestuurd. Hierdoor hebben méér klanten op kortere tijd hun schadedossier kunnen openen – maar liefst 25% van de klanten hebben voor deze optie gekozen. In de gebieden die het hardst te verduren kregen, heeft NN België met de NN Mobile Office persoonlijke en snelle bijstand geboden voor haar getroffen klanten. Vragen zijn snel beantwoord, experts hebben geholpen met schadeaangiftes en zijn meteen ter plaatse expertisebezoeken gaan uitvoeren. Hiermee is cruciale tijd gewonnen en hebben klanten op basis van eerste raming op locatie sneller een eerste uitbetaling gekregen. Daarnaast hebben ING en NN ook het NN Care Pack met diverse essentiële basisbenodigdheden uitgedeeld. Omwille van de enorme impact van de overstromingen stelt NN België tot 15 oktober kosteloze psychologische ondersteuning ter beschikking voor haar zwaarst getroffen verzekerden.

Nationale-Nederlanden heeft het beheer over diverse labels. Naast Nationale-Nederlanden zijn dit OHRA, ABN AMRO Verzekeringen, ING Verzekeren en SNS Verzekeren.

Over Nationale-Nederlanden
Nationale-Nederlanden is een financiële dienstverlener die producten en diensten aanbiedt op het gebied van verzekeringen, pensioenen en bankactiviteiten aan ruim 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Al meer dan 175 jaar helpen onze medewerkers mensen zorgen voor wat zij écht belangrijk vinden. Nationale-Nederlanden is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener actief in 19 landen en toonaangevend in een aantal Europese landen en Japan. NN Group N.V. is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).  
Important legal information
Certain of the statements contained herein are not historical facts, including, without limitation, certain statements made of future expectations and other forward-looking statements that are based on management’s current views and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in such statements. Actual results, performance or events may differ materially from those in such statements due to, without limitation: (1) changes in general economic conditions, in particular economic conditions in NN Group’s core markets, (2) the effects of the Covid-19 pandemic and related response measures, including lockdowns and travel restrictions, on economic conditions in countries in which NN Group operates, on NN Group’s business and operations and on NN Group’s employees, customers and counterparties (3) changes in performance of financial markets, including developing markets, (4) consequences of a potential (partial) break-up of the euro or European Union countries leaving the European Union, (5) changes in the availability of, and costs associated with, sources of liquidity as well as conditions in the credit markets generally, (6) the frequency and severity of insured loss events, (7) changes affecting mortality and morbidity levels and trends, (8) changes affecting persistency levels, (9) changes affecting interest rate levels, (10) changes affecting currency exchange rates, (11) changes in investor, customer and policyholder behavior, (12) changes in general competitive factors, (13) changes in laws and regulations and the interpretation and application thereof, (14) changes in the policies and actions of governments and/or regulatory authorities, (15) conclusions with regard to accounting assumptions and methodologies, (16) changes in ownership that could affect the future availability to NN Group of net operating loss, net capital and built-in loss carry forwards, (17) changes in credit and financial strength ratings, (18) NN Group’s ability to achieve projected operational synergies, (19) catastrophes and terrorist-related events, (20) adverse developments in legal and other proceedings and (21) the other risks and uncertainties contained in recent public disclosures made by NN Group.