Ga direct naar: inhoud

Nationale-Nederlanden ontvangt eerste prijs voor Banksparen

25 januari 2016

Welke verzekeraars en banken leveren de gewenste kwaliteit en komen hun afspraken na?

Dit heeft de Adfiz, de branchevereniging van onafhankelijke adviseurs, laten onderzoeken in het Prestatie Onderzoek 2015 door onderzoeksbureau GfK.

Volgens de Adfiz moet je als klant kijken of een geadviseerde verzekeraar ook daadwerkelijk levert waar je als klant de beste dienstverlening mee krijgt. De prestaties van een verzekeraar zijn van groot belang voor de klant. Deze prestaties zijn niet zomaar te vinden op vergelijkingssites op internet.

Per onderzocht gebied is voor tien aspecten van dienstverlening de tevredenheid van adviseurs gemeten. Ook is gevraagd welk belang elk aspect volgens de adviseur heeft.
De belangrijkste aspecten zijn:

  • 1. Klantbelang centraal
  • 2. Vakkundigheid van medewerkers
  • 3. Snelheid administratieve verwerking en Snelheid beantwoording van vragen (gedeelde plek)

Uit de resultaten van het onderzoek kwam Nationale-Nederlanden als beste naar voren in de categorie Particulier Leven – Banksparen. Erik Muetstege, CEO van NN Bank, geeft aan dat het in ontvangst nemen van de prijs een eer is. ''We zijn continu bezig om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Dit onderzoek is een mooi bewijs dat we daar goed mee bezig zijn, en daar zijn we trots op!''

Meer informatie over Banksparen bij Nationale-Nederlanden