Ga direct naar inhoud

OHRA Overlijdensrisicoverzekering

OHRA is onderdeel van Nationale-Nederlanden. Voor een aantal producten van OHRA bundelen OHRA en Nationale-Nederlanden de krachten. Alle informatie over uw overlijdensrisicoverzekering ontvangt u voortaan van Nationale-Nederlanden. Inhoudelijk wijzigt uw verzekering niet. Wel veranderen er enkele praktische zaken. We hebben u hierover een brief gestuurd.

Veelgestelde vragen

Waarom is mijn OHRA verzekering nu een verzekering van Nationale-Nederlanden?

Vanaf 1 januari 2020 gebruikt OHRA hetzelfde administratiesysteem als Nationale-Nederlanden. Nationale-Nederlanden beheert nu uw verzekering. Inhoudelijk wijzigt uw verzekering niet.

Hoe meld ik een overlijden?

Voor het melden van een overlijden kunt u contact opnemen met onze nabestaandendesk.

Nationale-Nederlanden schrijft automatisch een bedrag af van mijn rekeningnummer. Hoe kan dit als ik geen verzekering heb bij Nationale-Nederlanden?

Vanaf 1 januari 2020 gebruikt OHRA hetzelfde administratiesysteem als Nationale-Nederlanden. Nationale-Nederlanden beheert nu uw verzekering en schrijft uw premie af.

Waarom schrijft Nationale-Nederlanden mijn premie op een andere dag af?

We schrijven uw premie af rond de premievervaldatum van uw verzekering. Deze datum kan daardoor afwijken van de datum waarop u gewend was te betalen. De premievervaldatum is de datum waarop u uw premie moet hebben betaald. Op uw rekeningafschrift ziet u voor welke periode u premie heeft betaald. U heeft door een andere betaaldatum geen extra premie betaald.

Waarom staat mijn OHRA Overlijdensrisicoverzekering niet meer in Mijn OHRA?

Uw verzekering is geen onderdeel meer van de administratie van OHRA. U ziet uw verzekering nu in mijn.nn. Heeft u nog geen account? Vraag dan een mijn.nn-account aan.

Ik heb een brief ontvangen om een mijn.nn account te openen. Waarom heb ik dit account nodig?  

Nationale-Nederlanden beheert nu uw overlijdensverzekering. In mijn.nn ziet u uw gegevens.

Hoe wijzig ik mijn adres of rekeningnummer?  

Uw adres of rekeningnummer kunt u wijzigen in mijn.nn. Heeft u nog geen account? Vraag dan een mijn.nn-account aan. Heeft u hulp nodig bij uw wijziging? Bel dan met 088 663 00 00.

Welk telefoonnummer gebruik ik voor vragen over mijn overlijdensrisicoverzekering of mijn renteverzekering?

U kunt ons hiervoor bereiken op: 088 663 00 00.

Ontvang ik een nieuw polisblad van Nationale-Nederlanden?

U ontvangt geen nieuw polisblad. Uw verzekering is niet gewijzigd. Uw huidige polisblad is nog steeds geldig.

Hoe sluit ik een nieuwe overlijdensrisicoverzekering?
Kan ik mijn overlijdensrisicoverzekering verlengen?

Dat is niet mogelijk. U kunt wel een nieuwe overlijdensrisicoverzekering afsluiten.