Eind 2019 hebben wij de Delta Lloyd Lijfrente Oogstrekening en de OHRA Direct Ingaande Lijfrenterekening omgezet naar een Aanvullende PensioenUitkering van Nationale-Nederlanden. Sinds de omzetting gelden de productkenmerken en voorwaarden van Nationale-Nederlanden. Hieronder leest u wat er is veranderd. Ook vindt u hier een overzicht van veelgestelde vragen en de voorwaarden.
Hieronder vindt u meer uitleg over de belangrijkste verschillen sinds de omzetting van de Delta Lloyd Lijfrente Oogstrekening en OHRA Direct Ingaande Lijfrenterekening naar de Aanvullende PensioenUitkering van Nationale-Nederlanden.
U heeft mogelijk een ander netto bedrag gekregen
Uw bruto uitkering is gelijk gebleven. In sommige gevallen is uw netto uitkering wel veranderd. Bijvoorbeeld door het wegvallen van de kosten per uitkering of doordat u voor de omzetting ook al een uitkering van Nationale-Nederlanden ontving.
Uw rekeningnummer is aangepast
De eerste 8 karakters (de land- en bankcode) zijn veranderd. De laatste 10 cijfers van uw rekeningnummer zijn niet gewijzigd.
Voorbeeld:
Uw oude rekeningnummer was NL19DLBK 0123456789
Uw nieuwe rekeningnummer is NL09NNBA 0123456789
Uw rente wordt op een andere manier berekend
Bij OHRA en Delta Lloyd werd een jaar op 360 dagen (of 30 dagen per maand) gesteld.
Nationale-Nederlanden gebruikt voor de renteberekening het werkelijk aantal dagen in een jaar.
Uw rente wordt op een ander moment bijgeschreven
Bij OHRA en Delta Lloyd werd de rente op de 25e van de maand bijgeschreven. Het aantal bijschrijvingsmomenten was gelijk aan het aantal keren per jaar dat u een uitkering ontvangt.
Bij Nationale-Nederlanden wordt de rente één keer per jaar bijgeschreven (begin januari).
Nieuwe uitkeringsdata
De uitkering van oktober 2019 ontving u (van Delta Lloyd of OHRA) op 25 oktober 2019.
Bij Nationale-Nederlanden waren de uitkeringsdata in 2019 als volgt:
25 november 2019
27 december 2019
In mijn.nn kunt u de overige uitkeringsdata zien. Ga in mijn.nn naar uw rekening Aanvullende PensioenUitkering en kijk bij uw uitkeringsreeksen.
€ 1,- kosten per uitkering zijn vervallen
De uitkeringsspecificatie ziet er anders uit
In plaats van een online uitkeringsspecificatie in de vorm van een pdf, ziet u in mijn.nn bij elke uitkering een transactieregel met daarin het brutobedrag, het totaal aan inhoudingen en het nettobedrag dat u ontvangt.
Ook ziet u deze specificatie in de omschrijving bij de storting op uw betaalrekening.
We vragen deze informatie om te voldoen aan de sanctiewetgeving. Het is verboden om bij te dragen aan elke ondersteuning van een activiteit of transactie van een persoon, entiteit of land die op een sanctielijst staat. Dit betekent onder andere dat wij verplicht zijn om te controleren of onze rekeninghouders, maar ook de mederekeninghouder op een tegenrekening, op een van de (internationale) sanctielijsten staan.
U kunt uw bijschrijvingen van de laatste 18 maanden voor de omzetting bekijken door in te loggen op mijn.nn. Bij ‘Mijn documenten’ vindt u een pdf met de historische transacties.
Onder het Nederlandse depositogarantiestelsel zijn spaartegoeden (inclusief deposito’s en het spaardeel van uw beleggingsrekening) tot een maximumbedrag gegarandeerd als een bank failliet gaat. Dit bedrag is € 100.000,- per rekeninghouder per bank. Bij en/of rekeningen geldt dit bedrag voor elk van beide rekeninghouders.
Meer informatie over het depositogarantiestelsel vindt u op de pagina Nationale-Nederlanden Bank.