Ga direct naar inhoud

Hardloop apps voor jouw run

Om je prestaties tijdens het hardlopen te checken hoef je tegenwoordig geen expert meer te zijn. Er zijn tientallen hardloop apps waarin je kunt zien hoeveel je gelopen hebt en wat je prestaties waren. We zetten drie van de beste hardloop-apps voor je op een rij.

Endomondo

Ben je een echte hardloper maar hou je ook van andere sporten? Dan is Endomondo wel wat voor jou. In deze app hou je namelijk allerlei statistieken bij van meer dan 60 verschillende sporten. Daarnaast kun je jezelf ook uitdagen met trainingsdoelen en je laten motiveren door je vrienden. Je kunt deze gratis app gebruiken op je Apple Watch, maar ook met andere sporthorloges zoals de Garmin, Polar, Fitbit, Samsung Gear etc.

Als je gebruik maakt van de betaalde versie kun je een persoonlijk trainingsplan krijgen en heb je toegang tot nog meer statistieken zoals een analyse van je hartslagzone. Wat natuurlijk erg handig is als je traint om bijvoorbeeld af te vallen.

Nike Run Club

De Nike Run Club is je perfecte hardloopmaatje. Met deze app kun je al je runs bijhouden en meedoen aan wereldwijde en persoonlijke challenges. Weet je nog niet zo goed hoe te beginnen? Dan geeft deze app je een gratis persoonlijk trainingsschema. Het leuke aan deze app is dat je allerlei badges en trofeeën krijgt voor je prestaties, je meedoet aan een ranking en je runs kunt delen met iedereen. Zo blijf je gemotiveerd. Je kunt de app gebruiken op je Apple Watch.

Evy

Wie ooit is begonnen met hardlopen heeft vast weleens gehoord van Evy. De Belgische dame die je al voor het tijdperk van de apps hielp om jouw hardloopdoelen te bereiken. Tegenwoordig kun je ook gewoon de Evy hardloop app downloaden. Als je een abonnement afsluit kun je gebruik maken van 25 verschillende trainingsschema's die je helpen van je eerste 5 km tot aan de marathon. Inclusief de persoonlijke begeleiding van Evy én aanmoedigingen.

Natuurlijk kun je nog heel veel andere apps vinden in de App Store of Play Store. Ben jij klaar voor de start?


Hoe vaak moet je hardlopen? Onafhankelijk van je doel zijn twee dagen per week trainen het minimum. Hiermee train je je uithoudingsvermogen en het immuunsysteem.

Hoe vaak hardlopen

Hoeveel dagen per week je zou moeten hardlopen is totaal afhankelijk van jouw doel én van jouw ervaring.

Lees snel de tips

Compressie sokken

Misschien heb je het vaker gezien. Hardlopers met lange sokken. Maar waar zijn deze compressie kousen nu eigenlijk goed voor?

Lees meer over compressiesokken

Je wilt beginnen met hardlopen. Dit kan verschillende redenen hebben. Misschien wil je afvallen of je gezondheid verbeteren of behouden.

Hardlopen voor beginners

Je wilt beginnen met hardlopen. Dan heb je veel te ontdekken. Waar moet je als beginner op letten?

Lees snel verder