Ga direct naar: inhoud

Klachten: als wij niet aan uw verwachting voldoen

Soms kan het zijn dat wij niet aan uw verwachting voldoen. Dan horen we dat graag van u. Samen met u zorgen we dan voor een oplossing.

Klacht oplossen

Dat lukt het snelst als u telefonisch contact met ons opneemt. U kunt ook schriftelijk een klacht aan ons doorgeven. Hiervoor kunt u gebruik maken van het klachtenformulier of een brief sturen naar onderstaand adres.

Klachtenformulier

Nationale-Nederlanden
Klachtendesk
Antwoordnummer 21
2509 VB Den Haag

Wanneer kunt u antwoord verwachten?

Binnen tien werkdagen nemen wij contact met u op.

Niet tevreden met het antwoord?

Dan kunt u een brief sturen aan de directie van Nationale-Nederlanden. Noteert u dan in uw brief de volgende gegevens; uw naam, adres, woonplaats en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
U kunt de brief zonder postzegel sturen aan Nationale-Nederlanden Directie, Antwoordnummer 21, 2509 VB Den Haag.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening

Zijn wij er dan nog niet in geslaagd om uw klacht naar tevredenheid op te lossen? Dan kunt u contact opnemen met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Uw klacht wordt alleen door het Kifid behandeld als u een particuliere klant bent en eerst onze klachtprocedure heeft doorlopen.

Klachtenrapportage 2016

Wilt u meer weten over de ontvangen klachten? Bekijk dan de Klachtenrapportage 2016.

Dankzij u verbeterd

Wij vinden het belangrijk om van u te horen wat u van onze dienstverlening vindt. Ook wanneer u niet tevreden bent. Het is een kans om onszelf te verbeteren. Dat doen we graag. Hieronder leest u welke verbeteringen wij hebben doorgevoerd met uw suggesties.

Dankzij uw suggesties verbeterd

De Gouden Oor Standaard

Voor het verder professionaliseren van ons Klachtenmanagement gebruiken we ‘De Gouden Oor Standaard’. De Gouden Oor Standaard kent zijn oorsprong in 2004 en is gebaseerd op de internationale ISO-richtlijnen voor klanttevredenheid. Wij hebben een Gouden Oor erkenning. Jaarlijks vindt een externe audit op ons Klachtenmanagement plaats.



Kunnen wij u helpen?