Ga direct naar inhoud

Online identificeren via je bank met iDIN

Waarom moet je je identificeren?

Bedrijven, zoals banken, overheidsinstanties, verzekeringsmaatschappijen en webwinkels, zijn verplicht om jouw identiteit te controleren. Hiermee voorkomen we dat iemand anders jouw gegevens gebruikt.

Wat is iDIN?

iDIN is ontwikkeld door banken voor consumenten. Je gebruikt de veilige en vertrouwde inlogmethode van de bank waar je je betaalrekening hebt. Daar ben je al bekend en geïdentificeerd.

Door iDIN te gebruiken geef je je bank toestemming om persoonsgegevens zoals naam, woonadres en geboortedatum aan ons door te geven. Hiermee kan Nationale-Nederlanden jouw identiteit vaststellen. Wij ontvangen geen financiële gegevens van jouw bank, zoals je saldo of betaalgegevens.

iDIN en mijn.nn

Voor het aanmaken van een mijn.nn-account moet je je identificeren. Je kunt hiervoor eerst een activatienummer aanvragen. Of je kunt je identificeren met iDIN.

Wat zijn de voordelen van het identificeren met iDIN?

  • iDIN werkt makkelijk en veilig met de vertrouwde inlogmethode van jouw bank.
  • Je hoeft niet eerst een activatienummer aan te vragen, om een mijn.nn-account aan te maken.
  • Met iDIN heb je binnen enkele minuten toegang tot mijn.nn.

Video 'iDIN in 1 minuut'

Nog meer weten over iDIN?

Vragen?

iDIN wil mijn gegevens versturen naar NN Insurance Eurasia N.V. Klopt dat wel?

Ja, Nationale-Nederlanden is een dochteronderneming van NN Insurance Eurasia N.V.

Ik wil geen iDIN gebruiken. Welke alternatieven zijn er?

Vraag dan een activatienummer aan per e-mail of brief.

Wij sturen het activatienummer naar het (e-mail)adres waarop je bij ons bekend bent. Met dat activatienummer kunt je je mijn.nn-account aanmaken.

Ik wil me identificeren met iDIN, maar mijn bank staat er niet bij

Dan biedt jouw bank het identificeren met iDIN nog niet aan. Je kunt zich alleen identificeren met iDIN als je bij één van de genoemde banken een betaalrekening hebt.

Staat jouw bank er niet bij? Vraag dan een activatienummer aan per e-mail of brief.

Service en Contact

Heb je een vraag?

Bel ons als je hulp nodig hebt met inloggen op nn.nl of het installeren van de app. Wij helpen je graag.

088 663 01 12

Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.